dilluns, 11 de maig del 2015

L’hora de la veritat.


De quan en lloc de dos son un i en lloc de vuit son tres.

La idea original era amollar amarres a partir del 10 de maig quan el vent fos favorable pel rumb cap a Menorca. I ahir les condicions que es donaven eren aquestes, una mica fluix, però ahir el vent era Garbí i el que és més important, la previsió era que la situació es perllongaria durant les vint i quatre hores següents.
Però hi havia una altra raó de pes per marxar ahir. Al igual que en una carrera, una caiguda esperona als supervivents, la renuncia d’una part dels aspirants a la travessia empeny a la resta a embarcar. Abans que pugui haver més abandons.

Carles


La resta ha estat: En Carles Bach, patró major i armador del veler, en Ramon Aragall, navegant i especialista en comunicacions i en Carles Pérez (Charly), mariner de primera i l’únic que ha navegat abastament en vaixells grans.


Ramon i Charly
I així és que, ahir diumenge 10 de maig de 2015 a dos quarts de quatre de la tarda el Cirrus va salpar de Mataró i va posar rumb 142º amb vent del través per estribord de entre 5 i 10 nusos.



No sense haver dinat al “Pirata”, és clar, i haver rebut el comiat de la família d’en “Charly” i del que escriu aquestes línies.



Esperem poder continuar aquest quadern de bitàcola amb les informacions que la tripulació s’ha compromès a trametre’ns així que disposin de Wifi en algun port o de cobertura 3G en proximitat de la costa.


ÚLTIMA HORA

A dos quarts de quatre hem rebut un WatsApp que deia que ja estaven dinant a Maó, de moment ignorem a quina hora s'ha produït la arribada.