dijous, 18 de juny del 2015

"Hi ha dos menes de mariners: els molt valents i els que sempre tornen a port"

Carta electrònica de la zona (Google)




La saviesa del "Master & Commander" Carles Bach i la prudència dels seus mariners han triat tornar a port. O més exactament anar a port segur.





La nostra enhorabona. No cal ser molt valent, cal tornar a veure els amics.

La idea inicial era navegar 66 milles cap a Termini Imerese, però una baixa força profonda els ho ha impedit.
I nosaltres que ens al·legrem. No perquè no hagin pogut, sinó perquè hagin fet bo la dita dels pescadors de Palamós, i segurament dels de tota la costa, o de les costes de qualsevol mar.

Això és el que ens han tramès fins ara:


"A les 14,30 h. arribats a Santa Agata de Militello, després de 5,45 h amb vent NO força 4, amb onades de 1,5 a 2 mt., hem considerat l'opció de continuar però s'ha desestimat perquè semblava que anava en augment, si millora sortirem demà ben d'hora per disminuir una mica més la distància amb Mataró. Salut"
Charly P. Flatvillage



"Som a Santa Agata de Minitelo, dema de turistes doncs el temps diu q no fem el burro, t'enviare una cronique i afotus per el teu blog. Una abraçada a els controladors navals."
Master & Commander

http://www.porticciolosantagata.it/

dimecres, 17 de juny del 2015

Una giornata particolare


Permeteu-me la "boutade" de fer referència a un títol mític del cinema per encapçalar el post d'avui.
Al igual que a l'anada en un dia dedicat al turisme vàrem fer menció a Sophia Loren, ahir els nostres expedicionaris van descansar i fer autèntic turisme i no m'he pogut estar de fer una picada d'ulls a en Charly que és més "freaky" del cinema que jo i honorar amb aquest títol a la Loren al Marcello i al seu director Ettore Scola.
No és que la jornada dels navegants hagi tingut res a veure amb el moll del os de la pel·li, però si que després de navegacions més o menys difícils la d'ahir va ser particularment de descans i gaudi.



Un altre cop en Carles, en Ramon i en Charly van canviar la seva indumentària de viatgers per les disfresses de turista i munits de telèfons espavilats i càmeres al coll van unir-se a la follía dels grups que ho invadeixen tot. En aquest cas la illa de Lípari lloc que aprofitant que és prop de Estromboli, organitza excursions en vaixell a veure el volcà.



Com que no estan cansats de navegar es van embarcar en una mena de "Golondrina" (no tradueixo a Oreneta, perquè les nostres del port de Barcelona sempre es van dir en castellà) que potser algú a terra publicitava en veu alta "A veure el volcà,... que se'n va la barca..." o quelcom de semblant.





Del que si que tenim constància és que l'armador dels vaixells, a banda de que els anomena "Paloma" com una part de les que hi ha a Barcelona, vol atreure als catalans que hi van, car te una estelada damunt de la gingeta dels tiquets.







Darrers Whatsapps rebuts del nostre corresponsal Charly P. Flatvillage

"Lipari, els efectes solars a la nostra edat són terribles, a les 14 h. anirem a Stromboli amb una barca anomenada Paloma. En plan guiri total, màquines penjades al coll, pantalons curts i boca oberta."


"Després de veure fumejar L'stromboli, ara mateix posem rumb SO 66 milles fins Termini Sumere a prop de Palerm. !! Tremoleu cristians que ja s'apropen els bàrbars!!!"

És a dir que avui estan en plena mar lluitant amb vent de proa i molt probablement amb onades considerables.
In bocca al lupo!!

dilluns, 15 de juny del 2015

Messina - Lípari


En el dia d’avui els nostres expedicionaris han pogut, per fi, amollar amarres del port de Messina i navegar impulsats per un vent de Gregal de 15 nusos que entrava pel través fins a l’illa de Lípari, a on han arribat al port de Pignataro, al cantó nord de la badia del mateix nom de l’illa. 
Han acabat doncs el seu cap de setmana de turisme Sicilià i no l'han finit a trets, cosa que és noticiable.

Aquests són els Whatsapps que ens han enviat els corresponsals.



"A les 7,20 h. per fi desamarrats de Messina amb vent per navegar tranquils del NE amb la major, gènova i motor. A les 15,10h. Arribats al port de Pignataro de l'illa de Lipidi de les Eòliques.  Pel que es veu desde el Cirrus es molt bonic. Quan tingui Wi-Fi seguiré Informant dels plans de futur.


Com està la Carme?
Si es pels desitjos de tots, segur que molt bé. Salut i sort."


Charly P. Flatvillage


"Avui hem fet de Messina a Lípari port de Pignataro, ens ha espitjat un vent constant de 15 nusos quasi de traves que ens portaba amb una mica de motor, 1300rpm, a una velocitat de entre 6,3 i 7,3 nusos, ha estat una bona navegada, demà anirem a Stromboli com a turistes a pasar el dia i si tot va be Dimecres un tros mes cap a casa. Estic pendent d'un canvi q arribara aqui cap el dijous i ens tancara el pas a Cerdenya pot ser durant dos u tres dies, com es un salt llarc, San Vito lo Capo a Calasetta cal asegurarse a fi de no tindre sorpreses.
Es todo por hoy." 

Master & Commander

I després de l'observació que sobre la etimología del nom de les illes els hi ha fet en "Pepeluí" relacionant-ho amb el vent que sovint s'hi dona, aquest altre:




"Tot el que puc dir de les Eòliques de moment es que ens agraden força, amb vegetació poca gent i que et fan sentir agust i en pau. Demà anirem a Stromboli amb ferry que surt d'on estem, ja informarem si el volcà ens deixa."

Charly P. Flatvillage

diumenge, 14 de juny del 2015

Finalment: crònica del patró!!

Crònica a mena de resum del MASTER & COMMANDER


Després de unes llargues hores de navegació amb el viatge de anada i també després d’haver assolit la fita que ens havíem proposat al inici del viatge hem arribat al port de Vathy i per fi hem pogut trepitjar la illa de Itahka inspirats sempre amb la quimera de conquerir quelcom inabastable.
Però el viatge no es simplement anar sinó que després ve la tornada que es tan important o mes que la anada dons portem records i sovint vivències que no oblidarem i això es el que estem fent amb aquest moment.
Com defecte assolit i després consensuat amb la tripulació del Cirrus, la navegació segura es la meva constant, no vull exposar en cap cas als amics que m’acompanyen ni tampoc al nostre vaixell que està tenint un comportament extraordinari en situacions de angoixa no buscades.
Com ja sabeu som a Messina després d’una llarga singladura intentant guanyar temps al mal temps que s’acosta, la previsió per Dissabte i Diumenge es de vents forts al Nord de Sicília, vents que ja començant a deixar-se sentir i això que estem segurs i amarrats a port. Es preveu que seran de 20 nusos lo que significa de a la Bocca di Luppo (Messina) poden arribar a ser, dit per experts, de fins a 40 nusos.
Avui Charly ens ha preparat un arròs caldos de cinc o mes estrelles, i això que pateix una manca de recursos de cuina, com un foc adequat i estris que per el seu nom em son desconeguts, però no ha quedat ni una cullerada a la cassola i acompanyat d’un vi rosat de Sicília que ens ha tret les penes i mals rotllos que de tant en tant et mengen el cap.
Ara ve la becaina, musica de no se qui (crec que és òpera) però que et passa bé i fa vindre la son. Després Deu dirà, i dema també.
Tenim una “tournée” amb tramvia per la city preparada per demà, ara ja m’està venint la son així que hem perdonareu doncs m'en vaig amb els Deus o les Muses que els inspiraven, per aquí em proposen sirenes però crec que fan olor a sardines.

M’apunta en Charly que la musica es de Mozart, quin crack.
@                                                      Vaixells fondejats a la illa de Erikoussa.





























Resum en xifres de la travessia fins el 12 de juny.

Total milles navegades       1.350,6 Nm
Total hores de navegació       253,59 h
Total hores de motor            248 h
Total hores a vela                    5,59 h
Total hores hibrides (V+Mpm)  12,0 h aprox.
Explicació: La navegació era a vela però el motor era en marxa per carregar bateríes.
Tot afedat pel notari d’abord Carles Pérez Vilaplana


Aquest no era el dia de l'arròs


No tenim dades de quants àpats han fet a bordo, però es veu que si més no l'arròs caldós era per sucar-hi pa.

Whatsapp rebuts d’en Charly P. Flatvillage el 12/6

En primer terme Messina (Sicilia) en segon Reggio Calàbria (Itàlia continental).
Al mig l’estret de Messina.
“Ja us ha informat en Carles Bach que estem bé, dutxats i descansats després de 34hs i 40min de navegació amb 15 hores de marejol al creuar el golf de Taranto, però mar calma després. Messina és ciutat industrial portuària, molt bruta. La crisi ha retallat escombriaires i es nota molt. Farem una passejada avui divendres i ja informarem. La nostra connexió Wifi és precària com quasi sempre a Sicília.
Salut i sort.”


“Les previsions meteorològiques són dolentes per dissabte i diumenge. Vent del SE força 5 i 6. Ens quedarem a Messina. Els deus ens segueixen acompanyant
Junt amb els vostres ànims i amistat.
Abraçades i sort.”

“Hem intentat fer un arròs caldós amb calamars frescos i vi sicilià; No sé si eren bons, però ho hem liquidat tot. Ara toca La Riera Siciliana i la migdiada, mentre el vent va pujant.
Abraçades.”

Canviant l’oli del motor Volvo de 30 CV. Cal tractar-lo com a un nadó!!
“L’altre dia quan en portava tres o quatre sense dutxar-me, vaig trobar a les bodegues del Cirrus <<Ambientador Spray Pino>>, com que no portava desodorant, m’en vaig tirar un raig a cada aixella. Es veu que això dona els humus i grau d’humitat necessaris per a què a la nit fes una cistelleta de rovellons i ceps.
Salut.”

Canviant el rotor de la bomba d’aigua, tenia una pala trencada.
En Carles seguint els consells d’en Josep Lluís.
“Estem amb vent de força 6 i pujant. Ben aixoplugats i a esperar que passi la baixa.”